Czym się zajmujemy?

Geometria

Geometrią kół zajmujemy się o początku naszej działalności czyli już 25 lat. Już w 1986 roku dysponowaliśmy jednym z najnowocześniejszych urządzeń do ustawiania geometrii włoskiej firmy Ravagioli. Obecnie używamy nowoczesnego urządzenia firmy Hunter Sun opartego na technologii trójwymiarowego pomiaru położenia kół. Zapewnia to maksymalną precyzję ustawienia kątów kół oraz powtarzalność pomiaru

Prawidłowo ustawiona geometria kół oznacza:

  • mniejsze zużycie opon
  • mniejsze zużycie paliwa
  • większą precyzję prowadzenia samochodu
  • bezpieczeństwo

Klimatyzacja

Klimatyzacja samochodowa jak większość podzespołów samochodowych wymaga regularnych przeglądów a czasem napraw. Używając klimatyzacji na co dzień nie zdajemy sobie sprawy że czynnik chłodzący krążący w układzie bezpowrotnie ulatnia się do atmosfery w tempie 10-15% objętości rocznie. Ubytek czynnika powoduje nie tylko spadek efektywności układu, ale może doprowadzić do poważniejszych uszkodzeń np. zatarcie kompresora. Powstająca w układzie klimatyzacji wilgoć sprzyja powstawaniu grzybów i pleśni które powodują powstawanie przykrego zapachu i mogą być przyczyną złego samopoczucia kierowcy i pasażerów. Regularne odgrzybiane pozwala pozbyć się tego problemu. Do napełniania klimatyzacji używamy urządzenia TEXA 650.

Proponujemy usługę uzupełnienia czynnika w cenie 80 zł plus wartość zużytego gazu.

Proponujemy Państwu:
- kontrolę sprawności klimatyzacji
- kontrolę filtra kabinowego
- pomiar temperatury powietrza schłodzonego
- kontrolę ciśnienia w układzie
-kontrolę skraplacza
- kontrolę parownika
- sprawdzenie szczelności
- uzupełnienie czynnika chłodzącego
- odgrzybianie układu klimatyzacji
- wymianę bądź regenerację elementów układu

Rozrząd

Pasek rozrządu ze względu na swoją rolę powinien być przedmiotem szczególnej dbałości. Jego awaria oznacza dla właściciela samochodu wielokrotnie wyższe koszty niż wymiana we właściwym terminie. Awaria paska przeważnie kończy się zdjęciem i regeneracją głowicy. Proponujemy wymianę paska, rolek prowadzących, napinacza a czasem pompę wody (jeżeli technologia tego wymaga). Dopiero taki zakres naprawy gwarantuje prawidłową pracę układu rozrządu. Proszę pamiętać, wymiana samego paska jest półśrodkiem nie gwarantującym prawidłowego działania silnika.

Proponujemy Państwu:

  • - wymianę paska rozrządu
  • - wymianę rolek prowadzących
  • - wymianę napinacza
  • - wymianę uszczelniaczy wałków rozrządu
  • - wymianę pompy wody

Zawieszenie

Od początku naszej działalności zajmujemy się również naprawą zawieszeń i układów kierowniczych. Jest to nierozerwalnie związane z poprawnym ustawieniem geometrii kół. Sprawne zawieszenie i układ kierowniczy to przede wszystkim bezpieczeństwo oraz komfort. Stuki dochodzące z układu zawieszenia czy niestabilność prowadzenia samochodu nigdy nie powinny być lekceważone. Najczęstszą usterką są niesprawne łączniki stabilizatora powodujące hałas przy pokonywaniu nierówności. Koszt wymiany to przeważnie 40-50 zł. /szt. plus koszt łącznika.

 

Proponujemy Państwu:

- wyminę końcówek i drążków kierowniczych

- wymianę lub regenerację przekładni kierowniczych

- wymianę lub regenerację wahaczy

- wymianę amortyzatorów

- wymianę łożysk kół

- wymianę łączników stabilizatora

Układ hamulcowy

System hamulcowy to najważniejszy element bezpieczeństwa naszego samochodu. Wszelkie, nawet najdrobniejsze niedomagania tego układu powinny powodować natychmiastową wizytę w serwisie. Hamulce powinno się przeglądać profilaktycznie dwa razy w roku aby zapewnić sobie maksimum bezpieczeństwa. Najbardziej niepokojące sygnały niesprawnego układu hamulcowego to:

- wpadający do podłogi miękki pedał hamulca

- paląca się lampka kontrolna hamulca lub ABS

- odgłosy tarcia z okolic kół

- ściąganie samochodu przy hamowaniu

- pulsowanie pedału hamulca

 

Proponujemy Państwu:

- wymianę tarcz i klocków

- wymianę bębnów i szczęk

- wymianę płynu hamulcowego

- wymianę lub regenerację zacisków hamulcowych

- wymianę przewodów hamulcowych sztywnych i elastycznych

- wyminę czujników i piast ABS

- wymianę pomp hamulcowych

Układ przeniesienia napędu

Najbardziej typowe usterki układu przeniesienia to stuki w czasie jazdy przy skręconych kołach, świadczące o zużytych przegubach napędowych. Drugą najbardziej typową usterką jest ślizgające się sprzęgło. Obie te usterki są na tyle poważne że nie pozwalają na dalszą jazdę.

Proponujemy Państwu:

- wymianę przegubów napędowych

- wymianę półosi

- wymianę sprzęgieł

- wymianę kół dwumasowych

- wymianę krzyżaków wału napędowego

- naprawę skrzyń biegów we współpracy z firmą Autotechnika

Czyszczenie i regeneracja filtrów dpf

Usunięcie filtra cząstek stałych jest niezgodne z prawem i może narazić nas na wysokie mandaty i odebranie dowodu rejestracyjnego. Ponowne zamontowanie filtra dpf do samochodu to wydatek wielokrotnie przekraczający koszt jego oczyszczenia.

Filtry poddajemy specjalnej wielogodzinnej regeneracji, która przywraca jego właściwości w ponad 99%.. Cała procedura trwa około 20 godzin a jej ostatnim etapem jest skanowanie kilku tysięcy kanalików w celu sprawdzenia wykonanej usługi.

W przypadku filtra uszkodzonego proponujemy wymianę wkładu.

Kupując auto warto sprawdzić, czy auto powinno posiadać FAP/DPF oraz czy jest on rzeczywiście pod pojazdem oraz czy nie jest przedziurawiony.

Przeglądy

  • Sprawdzenie oświetlenia zewnętrznego
  • Sprawdzenie poziomu i temperatury krzepnięcia płynu chłodniczego
  • Sprawdzenie poziomu i zawartości wody w płynie hamulcowym
  • Sprawdzenie stanu wycieraczek
  • Sprawdzenie stanu opon i uzupełnienie ciśnienia w kołach
  • Sprawdzenie filtra powietrza, ewentualnie wymiana
  • Wymiana oleju silnikowego i filtra
  • Sprawdzenie elementów zawieszenia – przód
  • Sprawdzenie elementów zawieszenia – tył
  • Sprawdzenie i oczyszczenie hamulców – przód
  • Sprawdzenie układu napędowego – stan połączeń, wycieki, stan przegubów i osłon
  • Sprawdzenie poziomu oleju w układzie wspomagania kierownicy
  • Sprawdzenie skoku pedału sprzęgła
  • Sprawdzenie i regulacja naciągu paska klinowego
  • Sprawdzenie układu wydechowego – stan połączeń, korozja
  • Sprawdzenie układu kierowniczego – luzy
  • Sprawdzenie klem akumulatora, ewentualnie oczyszczenie i nasmarowanie
  • Sprawdzenie stanu akumulatora i ładowania – test
  • Sprawdzenie stanu hamulców – tył (zdjęcie bębnów)
  • Wymiana filtra paliwa
  • Ustawienie i regulacja świateł